vierde week in Denemarken - Reisverslag uit Skive, Denemarken van Pauline Beek - WaarBenJij.nu vierde week in Denemarken - Reisverslag uit Skive, Denemarken van Pauline Beek - WaarBenJij.nu

vierde week in Denemarken

Blijf op de hoogte en volg Pauline

21 September 2014 | Denemarken, Skive

Hallo allemaal,

De vierde week van deze stageperiode is nog sneller voorbij gegaan dan de afgelopen weken. We hebben maandag eerst een deel van de koeien verzet. Er moest een paar koeien droog die zijn naar de oude koeienstal gegaan. Droge koeien naar het afkalf hok in de schuur verplaatst. Koeien die afgekalfd hebben en waar alles goed mee gaat en zelfstandig naar de robot gaan naar de grote koeienstal verplaatst. Er zijn deze week ook nog 8 koeien weg gegaan voor de slacht. Dinsdag hebben ik de sleufsilo's met het veegmachine uitgeveegd. Naar het eten 's avonds hebben we plastic in de sleufsilo's gehangen en zijn begonnen met het hakselen van de maïs. Heb die avond ook nog met de tractor op de kuil meegereden. We hebben tot ongeveer 10 uur doorgereden. De volgende morgen zijn de mannen weer vroeg begonnen ik mocht gewoon op mijn eigen tijd beginnen bij de koeien en de kalveren. Naar dat ik het werk gedaan te hebben ben ik weer op de kuil mee gaan rijden. Maar aan het eind van de middag is er iets gebeurt. Waardoor ik het nu niet meer durf.

Heb de rest van de week veel kalveren geboren gehad. In een week tijd zijn er 16 kalveren geboren. Dat is een hele klus om die kalveren goed te laten drinken en in de gaten te houden.

Donderdag was de eerste kuil klaar. Hebben met allemaal plastic, dekzeilen en banden erop gelegd. Zodat ze de volgende morgen gelijk aan een nieuwe kuil konden beginnen.

Dit weekend had een vrij weekend. Ben vrijdag middag op tijd begonnen met de kalveren te laten drinken. Toen ik me werk gedaan heb. Ben ik naar me oom in ølgod ben gereden. Daar waren ze ook bezig met de maïs in de kuil te rijden. Zaterdag zijn me tante en ik naar Duitsland gereden om drinken te gaan halen. Hier in Denemarken is het bier en frisdrank niet te betalen. Heel veel mensen rijden naar Duitsland om daar goed drinken in te slaan. We waren rond 4 uur terug. We konden gelijk mee aan het werk om de kuilen onder te dekken. Ben zondag avond weer terug naar de boerderij gereden zodat ik morgen weer fris aan het werk kan.

Groeten uit Denemarken

  • 22 September 2014 - 13:45

    Suzanne Meesteres:

    Hee Pauline, wat gaat het toch snel joh. Nu al
    4 wkn verder . En zat afwisselend werk. Leuk hoor.
    Zo te lezen heb je t in ieder geval goed naar je zin.
    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.

    Grtjes Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Skive

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2014

De reis en de eerste week thuis

11 Oktober 2014

Zevende week in Denemarken

05 Oktober 2014

zesde week in Denemarken

29 September 2014

vijfde week in Denemarken

21 September 2014

vierde week in Denemarken
Pauline

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 4673

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Augustus 2014 - 12 Oktober 2014

Aan maken van een account

Landen bezocht: