Derde week in Denemarken - Reisverslag uit Skive, Denemarken van Pauline Beek - WaarBenJij.nu Derde week in Denemarken - Reisverslag uit Skive, Denemarken van Pauline Beek - WaarBenJij.nu

Derde week in Denemarken

Blijf op de hoogte en volg Pauline

14 September 2014 | Denemarken, Skive

Hallo allemaal,

Het weer is hier deze week niet goed en niet slecht geweest. 's Morgens is het hier veel mistig geweest en koud. 's Middags is het lekker met een beetje wind en het zonnetje. 's Avonds is het hier vroeg koud en donker.
Deze week begon iets minder dan geplant. Ik had de koeien voor de robot gezet en de kalveren laten drinken dat ging gewoon zo als altijd. Voor het eten hadden we de melktaxi in het zeep gezet om schoon te maken. Naar het eten ben ik die verder schoon gaan maken. Was met de buitenkant schoon te maken. Ik kwam omhoog tegen iets aan. Had het eerst niet in de gaten maar toen liep er bloed over me gezicht. Had blijkbaar een sneedje in me hoofd. Maar het was niet zo erg dat ik naar de dokter hoefde. Moest die dag maar wat minder aan doen van de mannen dus dat heb ik ook maar gedaan. Hebben deze dag nog koeien verzet en vaarzen naar het strohok gedaan. We zijn ook begonnen met de koeien door een voetbad te doen. Begin oktober komen ze alle koeien opkappen en dan willen we de Mortelaro weg hebben want anders lopen er te veel koeien met een verband aan hun poten. Dat willen we voorkomen.

Dinsdag hebben we even wat zandzakken gevuld voor op de maïs kuil. Het waren er nog al een paar (300) hebben we er gevuld die dag. Het was toch die dag lekker weer om buiten te werken.

De rest van de week zijn we al vast begonnen met het schoonmaken van de sleufsilo's voor de maïs omdat we aankomende woensdag gaan beginnen met hakselen. Banden, zandzakken en oud plastic opgeruimd. Er lag nog veel oud plastic, hout, touwen en kartonnen zakken. Dat hebben we op een hoog gegooid en aangestoken. Dat mag hier allemaal zomaar. Maar hier mogen toch meer dingen dan dat wij in Nederlands als boeren mogen. Hebben deze week nog 2 koeien af moeten schieten. Dat mogen ze hier ook zelf. Maar ze moeten hier wel de nekken van de koeien doorsnijden dat het bloed uit de koe is. Er is deze week ook nog een kalfje overleden die was goed ziek had veel darm problemen. Maar heb weer een paar andere mooie kalfjes bij.

Er stonden op de muren van de sleufslio's nog verschillende vaten met melasse. Dit is een middel voor de smaak van het voer. In de meeste zat nog een beetje in dat hebben we bij elkaar in een vat gegoten.

Dit was deze week weer op de boerderij.

De groetjes,

Pauline

  • 14 September 2014 - 20:45

    Marianne:

    Doe je wel voorzichtig Pauline, wel heel terug komen. Succes deze week.


  • 15 September 2014 - 08:35

    Suzanne:

    Hee Pauline,
    Leuk om je te volgen. Je bent daar net zo.n bezige bij zoals ik je ken in wagenberg.
    Hopelijk niet te veel koppijn gehad van t stoten als t van bier drinken is dan ist niet zo erg.
    Leuk om te lezen wat je allemaal doet.
    Gaan de weken snel? Gaat t goed met je.
    Pauline ik blijf je volgen je hoort weer snel van me.
    Grtjes en geniet ook hee. Laterrrrrr!!

  • 16 September 2014 - 12:24

    Aukje Van Dreumel:

    Hallo Pauline,
    Leuk om te lezen dat je lekker druk bent in Denemarken met werken maar ook tijd hebt om leuke dingen te doen op z'n tijd. Gaat het ondertussen al wat beter met de kalfjes?
    Niet te veel wennen aan alles wat je daar wel en hier niet mag hoor!
    Hoe is het nu met je hoofd, hopenlijk weer beter!
    Succes met mais hakselen en veel plezier nog.

    grt Aukje van Dreumel

  • 21 September 2014 - 21:18

    Pauline:

    Ja de afgelopen 2 weken is heel goed vooruit gegaan met de kalveren. Nee dat doe ik zeker niet want anders sluiten ze me in Nederland op denk ik!!! Met me hoofd is alles weer in orde gat is dicht en genezen. Dank je wel voor het berichtje. Dat komt helemaal goed.

    grt pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Skive

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2014

De reis en de eerste week thuis

11 Oktober 2014

Zevende week in Denemarken

05 Oktober 2014

zesde week in Denemarken

29 September 2014

vijfde week in Denemarken

21 September 2014

vierde week in Denemarken
Pauline

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 4678

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Augustus 2014 - 12 Oktober 2014

Aan maken van een account

Landen bezocht: