De eerste week in Denemarken - Reisverslag uit Skive, Denemarken van Pauline Beek - WaarBenJij.nu De eerste week in Denemarken - Reisverslag uit Skive, Denemarken van Pauline Beek - WaarBenJij.nu

De eerste week in Denemarken

Blijf op de hoogte en volg Pauline

31 Augustus 2014 | Denemarken, Skive

Hallo allemaal,

De eerste week op de boerderij is om gevlogen. Maandag middag ben ik op het bedrijf aangekomen. Rondleidingen gehad over de bedrijven en daarna zelf aan de gang met werken. ´s Morgens beginnen we om 7 uur met het werk in de stal. Eerst beginnen we met de koeien te halen die nog niet door de robot zijn geweest. Boxen uit doen. de hoofdtaak die ik deze 7 weken ga doen is de kalveren melk geven. Het ging niet goed meer met de kalveren veel last van diarree en coli. De melk die ze krijgen is volledige koe melk die gepasteuriseerd is tot 65 graden. De melk word dan terug gekoeld naar tussen de 39 en 42 graden. Dat is een kar waar een grote ton op zit en daar gaat de melk in. De tijd is ingesteld wanneer we de melk klaar willen hebben voor gebruik. Er zitten verschillende programma´s op de hoeveelheden melk. Het is op het moment best wel druk met de kalveren. Ongeveer 15 kleine van 1 dag tot 1.5 week oud. Dan is er nog een andere groep kalveren dat zijn er ongeveer 25 á 30 die ook nog melk krijgen. De oudere kalveren krijgen al voer van de koeien bij en water. Dit word ook iedere dag vers aangevuld of ververst. Verder overdag hebben we deze week veel achterstallig onderhoud aan de andere boerderij opgeknapt. Veel geverfd en muren gekalkt. Ik heb bij de mensen in huis een eigen kamer met wc, douche, tv, 2 persoons- bed. Ik mag alles pakken waar ik zin in heb drinken, eten. Overdag eten we in de stal daar is ook een kantine. ´s Avonds mag ik hier mee eten. De kleding die ik de stal aan heb moet ik zelf wassen de rest word voor me gedaan. Zaterdag en zondag doen we het werk wat we moeten doen en verder de rest van de dag doen we het rustig aan. Zo dat we nog wat weekend hebben. Lekker dingen voor me zelf doen.

Groetjes,

  • 31 Augustus 2014 - 12:04

    Denise Helderop:

    Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal doet!

    Succes en heel veel plezier!
    Xxx

  • 31 Augustus 2014 - 14:19

    Ad En Danielle :

    Hoi Pauline, wat fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt. Het is een superleuke uitdaging voor je dus lekker genieten de aankomende weken. groetjes ad en danielle xxx

  • 31 Augustus 2014 - 16:07

    Carolien Leenaars:

    Ha die Pauline, lekker bezig daar in Denemarken. Dus daar gaat ook wel eens iets niet goed met de kalfjes? Wel lekker afwisseling met het werk zo. Veel plezier daar nog en hopelijk kunnen we nog een gaatje vinden om die kant op te komen. Groeten jan en Carolien leenaars en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Skive

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2014

De reis en de eerste week thuis

11 Oktober 2014

Zevende week in Denemarken

05 Oktober 2014

zesde week in Denemarken

29 September 2014

vijfde week in Denemarken

21 September 2014

vierde week in Denemarken
Pauline

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 4676

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Augustus 2014 - 12 Oktober 2014

Aan maken van een account

Landen bezocht: