Zevende week in Denemarken - Reisverslag uit Skive, Denemarken van Pauline Beek - WaarBenJij.nu Zevende week in Denemarken - Reisverslag uit Skive, Denemarken van Pauline Beek - WaarBenJij.nu

Zevende week in Denemarken

Blijf op de hoogte en volg Pauline

11 Oktober 2014 | Denemarken, Skive

Hallo allemaal,

Deze week was de laatste week van mijn stageperiode. Het zou volgens de planning een drukke week gaan worden en dat is het ook geweest. Maandag morgen al vroeg uit bed om op tijd de koeien en de kalveren gedaan te hebben. Om 7 uur stonden de klauwen bekappers op de stoep. Ze waren met drie boxen gekomen. Maandag voor de middag hebben we de ene helft van de stal gedaan dat waren er 120. Naar de middag hebben we de andere helft van de stal gedaan. Dat waren er ook weer 120. Dus dat waren er 240 op een dag. Om 4 uur waren we klaar met bekappen. Snel wat gedronken en weer verder met werken. De koeien en de kalveren moesten weer gedaan worden. ´s Avonds was ik helemaal afgebrand ben daarom ook lekker op tijd gaan slapen want de volgende dag was het weer vroeg dag. Dinsdag kwamen de bekappers weer terug. Maar nu kwamen ze maar met 2 boxen terug. Het waren er niet zo heel veel meer. Nu waren de oude, droge en de verse koeien aan de beurt. De aankomende vaarzen die op het stro lopen die werden ook mee gepakt. Rond 2 uur hadden we alles weer gehad. Deze keer waren het er 109. In andere halve dag 349 koeien en vaarzen bekapt. Toen konden we aan het opruimen. Dat was ook zo gebeurt. Daarna hebben we lekker rustig in de kantine wat zitten drinken. Rond 4 uur zijn we met het stal werk begonnen. Woensdag was de korrel maïs aan de beurt om gehakseld te worden. Ik ben met Elly boodschappen gaan doen voor in de kantine. 's Middags moesten we op stel en sprong voor het avond eten zorgen. Snel aardappels en wortels geschild en geschrabd. Lekker wortelstamp met worst. Donderdag ben ik begonnen met het scheren van de koeien staarten. Het was hard nodig de koeien waren best vies. Heb er in een paar uur tijd 120 gehad. Vrijdag hebben we lekker op ons gemak gedaan. Het gewone werk gedaan en nog wat rond gereden. Zaterdag morgen heb ik me werk nog gedaan. Daarna me spullen in gepakt. Bedankjes aan iedereen geven en ben aangereden naar me oom toe.

Morgen rijd ik naar huis toe met me 2 neefjes.

De groetjes en tot snel

  • 11 Oktober 2014 - 17:04

    Carolien:

    lekker druk bezig geweest daar. Wel veel afwisseling. Veilig reis naar huis maar wel gezellig dat je 2neefjes meerijden. We horen en zien je nog wel een keer de groetjes vanuit de zwaluw

  • 12 Oktober 2014 - 01:06

    Suzanne Meesters:

    hee Pauline. Laatste weken iets minder van me gehoord was zelf weekje Spanje en daarvoor
    Gewoon nie van gekomen. Zondag al weer richting Nederland. Snel gegaan hoor.
    Voor jou ook? Zoals ik heb meegekregen heb je het super beleeft.
    Leuk hoor. Leuk ook als ik je weer zie.... geniet nog ff en goeie reis naar huis.
    Grtjes Suzanne

  • 13 Oktober 2014 - 17:06

    Aukje Van Dreumel:

    Hoi Pauline,

    Zo te horen heb je het wel naar je zin gehad daar. Tot over 2 wkn op school.

    gr Aukje van Dreumel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Skive

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2014

De reis en de eerste week thuis

11 Oktober 2014

Zevende week in Denemarken

05 Oktober 2014

zesde week in Denemarken

29 September 2014

vijfde week in Denemarken

21 September 2014

vierde week in Denemarken
Pauline

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 4668

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Augustus 2014 - 12 Oktober 2014

Aan maken van een account

Landen bezocht: